Nezávazná konzultace

31 srpna, 2022

Prevenci a pravidelná vyšetření nepodceňujte

Rakovina prsu je nejčastějším nádorovým onemocněním u žen. Propuknout může v jakémkoliv věku. Jen v Česku každý rok přibude okolo 6 000 nových případů. Pokud se rakovina prsu podchytí včas, má žena šanci na úplné uzdravení. Přečtěte si, jak vyšetření a ultrazvuk prsou probíhá a kdy se objednat na preventivní screening.

Preventivní ultrazvukové (sono) vyšetření dokáže odhalit rakovinu v raném stádiu. V této době ještě žena nepociťuje žádné potíže, nemá bolesti ani hmatatelný nález. Zároveň jsou její šance na úplné uzdravení největší. V pozdějších stádiích rakoviny bývá prognóza pacientky méně optimistická. Prevenci by neměly podceňovat ženy po čtyřicítce, protože s věkem riziko onemocnění stoupá.

Onemocnět mohou ale také mladé ženy, obzvlášť pokud se rakovina prsu vyskytla v nejbližší rodině. S první návštěvou lékaře by neměly otálet ani v případě, kdy si v prsu nahmatají podezřelý útvar, cítí bolest, plánují podstoupit umělé oplodnění, nebo v minulosti IVF podstoupily. Sono prsou a pravidelné kontroly by neměly zanedbávat také všechny ženy po augmentaci prsou.

Ultrazvuku prsou se neobávejte

Ultrazvuk prsou (sono prsou) je přesnou a spolehlivou diagnostickou metodou. Probíhá obdobně jako ultrazvukové vyšetření plodu v těhotenství.

Pokud jdete na vyšetření poprvé, nejspíš se vám hlavou honí spousta otázek. Jak probíhá ultrazvuk prsou? Jak dlouho trvá sono prsou? Z vyšetření nemusíte mít žádné obavy. Není bolestivé ani nepříjemné. Lékařku bude nejprve zajímat vaše anemnéza a historie onemocnění v rodině. Pokud jste si v prsu nahmatala bulku, nemusí jít o rakovinu. V prsou se vyskytují také nezhoubné cysty nebo vazivové uzlíky, které vás na životě neohrožují. Přesto však o svém nálezu lékařku informujte.

Samotné sono prsou trvá okolo 15 minut a provádí se vleže. Výsledky lékař okamžitě vyhodnotí a v případě pozitivního nálezu navrhne další postup. Pokud je nález negativní, lékař vám dále vysvětlí, jak často chodit na ultrazvuk prsu. Možností, kam se objednat na ultrazvuk prsu, máte celou řadu. Můžete využít jak státní zdravotnické zařízení, tak soukromé kliniky. Na ultrazvuk prsou se na CBP klinice můžete objednat na vlastní žádost jako samoplátce, nepotřebujete doporučení lékaře ani žádanku. Výhodou jsou také krátké objednací lhůty - na vyšetření ve státním zdravotnickém zařízení můžete čekat i několik týdnů. Naši lékaři provádí také vyšetření prsou s implantáty.

Pokud vás zajímá, kolik stojí ultrazvukové vyšetření prsu na naší CBP klinice, prohlédněte si aktuální ceník. Rádi vám nabídneme nejbližší volný termín v Brně či Jihlavě, kontaktujte nás.

Nezávazná konzultace

crossmenu